15.09.2021 | Symposium Creëren van Gelijke Onderwijskansen

Heb jij ook de indruk dat cognitief talent in sommige groepen niet goed herkend wordt? Of dat (hoog)begaafde leerlingen uit minder bevoordeelde gezinnen minder goed tot presteren komen? Als deze vragen jouw interesse hebben, dan ben je van harte uitgenodigd voor het eindsymposium van het Erasmus+ project Creating Equal Opportunities at School (through teaching academic language) op 15 september 2021.

Gelijke kansen in het onderwijs: het klinkt zo vanzelfsprekend, maar helaas is het dat niet. In een driejarig project hebben we een lesprogramma ontwikkeld gericht op het verbeteren van de academische woordenschat van leerlingen uit minder bevoordeelde omstandigheden. Door middel van non-verbale cognitieve vaardigheden (COVAT-3) selecteerden we leerlingen. Vervolgens kregen zij het programma aangeboden als zij en school dachten dat dit meerwaarde zou hebben. Op 15 september 2021 ronden we ons project af met een symposium. Op ons symposium kan je kennismaken met alle facetten van het project: leraren, onderzoekers, leerlingen, schoolleiders, onderwijsexperts… Ze komen allemaal aan het woord. Informatie over de programma en inhoud vind je hier.

Meld je aan voor 8 september! Dit doe onderaan op deze pagina. Je kunt je aanmelden om online deel te nemen voor 10 euro, of je kunt kiezen om fysiek deel te nemen voor 15 euro inclusief lunch. De locatie is de Campus Sanderus van de Thomas More Universiteit in Antwerpen (Molenstraat 9 2018 Antwerpen). Je kunt de campus met het openbaar vervoer of de auto bereiken. Op de website van de Thomas More universiteit vind je meer informatie over bereikbaarheid en parkeren.

Interessante berichten

29.10.2021 | Diagnostiek Post-COVID: allemaal digitaal?

Aan de hand van praktijkvragen gaat deze webinar dieper in op diverse vormen van diagnostiek en de (creatieve) oplossingen waarmee we,…

Lees meer

De link tussen persoonlijkheid en psychopathologie bij kinderen en adolescenten | 24.10.2017

In deze workshop gaan we dieper in op de relatie tussen persoonlijkheid en psychopathologie op jonge leeftijd. Vooreerst wordt het…

Lees meer