Hoogbegaafd potentieel: signalering en diagnostiek | 15.11.2019

Er bestaan vele modellen en visies rond hoogbegaafdheid die handvaten bieden voor begeleiding van mensen die als hoogbegaafd beschouwd worden. Hoogbegaafd potentieel, creativiteit, leerprocessen en uitzonderlijke prestaties worden hierbij vaak aangehaald als belangrijke kenmerken van hoogbegaafdheid, maar wat betekent dit voor het diagnostisch proces? Deze workshop heeft als doel een duidelijker beeld van de diagnosestelling rond hoogbegaafdheid te schetsen.

De workshop gaat dieper in op de signalering en het diagnostisch proces bij hoogbegaafde kinderen en jongeren. Aan de hand van casusmateriaal worden de implicaties van verschillende modellen en protocollen besproken. Er is ruimte voor discussie rond ervaren problemen in de praktijk.

Meer informatie vind je hier.

Interessante berichten

De CoVaT-CHC uitbreiding in actie: van kennismaking tot toepassing | 14.02.2020

Deze vorming maakt je beter bekend met de inhoud, toepassings- en interpretatiemogelijkheden van de CoVaT-CHC Uitbreiding, een intelligentietest uniek voor…

Lees meer

Van CHC-profiel naar handelingsgerichte adviezen | 23.03.2018

Deze workshop heeft als doel om de deelnemers handvaten aan te bieden om op basis van cognitieve profielen van kinderen…

Lees meer