Hoogbegaafd potentieel: signalering en diagnostiek | 15.11.2019

Er bestaan vele modellen en visies rond hoogbegaafdheid die handvaten bieden voor begeleiding van mensen die als hoogbegaafd beschouwd worden. Hoogbegaafd potentieel, creativiteit, leerprocessen en uitzonderlijke prestaties worden hierbij vaak aangehaald als belangrijke kenmerken van hoogbegaafdheid, maar wat betekent dit voor het diagnostisch proces? Deze workshop heeft als doel een duidelijker beeld van de diagnosestelling rond hoogbegaafdheid te schetsen.

De workshop gaat dieper in op de signalering en het diagnostisch proces bij hoogbegaafde kinderen en jongeren. Aan de hand van casusmateriaal worden de implicaties van verschillende modellen en protocollen besproken. Er is ruimte voor discussie rond ervaren problemen in de praktijk.

Meer informatie vind je hier.

Interessante berichten

Uitnodiging Wetenschapsbeurs

De studenten Toegepaste Psychologie van Thomas More presenteren op 20 en 21 juni graag de praktijkgerichte, evidence-based antwoorden die zij…

Lees meer

Zelfevaluatie met begeleiding! Coachen naar een weloverwogen studiekeuze | 22.11.2018

Binnen onderwijsloopbaanbegeleiding worden alsmaar meer zelfevaluatie-instrumenten online aangeboden. Het uitgangspunt is dat de leerling regisseur is van zijn/haar onderwijsloopbaan. Van…

Lees meer