Hoogbegaafd potentieel: signalering en diagnostiek | 15.11.2019

Er bestaan vele modellen en visies rond hoogbegaafdheid die handvaten bieden voor begeleiding van mensen die als hoogbegaafd beschouwd worden. Hoogbegaafd potentieel, creativiteit, leerprocessen en uitzonderlijke prestaties worden hierbij vaak aangehaald als belangrijke kenmerken van hoogbegaafdheid, maar wat betekent dit voor het diagnostisch proces? Deze workshop heeft als doel een duidelijker beeld van de diagnosestelling rond hoogbegaafdheid te schetsen.

De workshop gaat dieper in op de signalering en het diagnostisch proces bij hoogbegaafde kinderen en jongeren. Aan de hand van casusmateriaal worden de implicaties van verschillende modellen en protocollen besproken. Er is ruimte voor discussie rond ervaren problemen in de praktijk.

Meer informatie vind je hier.

Interessante berichten

De CoVaT-CHC Basisversie in actie: van kennismaking tot toepassingsmogelijkheden | 24.11.2017

Deze vorming maakt je beter bekend met de inhoud, toepassings- en interpretatiemogelijkheden van de CoVaT-CHC Basisversie, een intelligentietest uniek voor Vlaanderen.…

Lees meer

De link tussen persoonlijkheid en psychopathologie bij kinderen en adolescenten | 24.10.2017

In deze workshop gaan we dieper in op de relatie tussen persoonlijkheid en psychopathologie op jonge leeftijd. Vooreerst wordt het…

Lees meer