Noortje Hermans

Expertise

Noortje Hermans is werkzaam als lector en onderzoeker aan de Thomas More Hogeschool. Ze doceert Klinische Neuropsychologie en Practicum 1 binnen de opleiding Toegepaste psychologie. Als neuro- en revalidatiepsychologe doet ze voornamelijk onderzoek naar normering van neuropsychologische diagnostische instrumenten. Daarnaast geeft ze vormingen over neuropsychologische diagnostiek en het beschikbaar materiaal in Vlaanderen. Ze is coördinator van het Postgraduaat Neuropsychologische diagnostiek en counseling.

Onderwijs

  • Klinische Neuropsychologie
  • Practicum 1
  • Practicum 1 verkort traject
  • Bachelorproefbegeleiding
  • Stageaanvrager
  • Postgraduaat Psychodiagnostiek
  • Postgraduaat Neuropsychologische diagnostiek en counseling

 

Contact

noortje.hermans@thomasmore.be


Publicaties

Hermans, N., & van Dijck, J.-P. (2022). The “Dutch Reading Test for Adults” has Been Used for 29 Years to Estimate the Premorbid Performance Level, does it Still Meet the Expectations? Psychologica Belgica, 62(1), pp. 241–251. DOI: https://doi.org/10.5334/pb.1136

Lambrecht, W., & Hermans, N. (2018). Breinzicht: Toegepaste neuropsychologie bij niet-aangeboren hersenletsel. Academia Press, Gent