PsycEvent – ePsychologie – Tom Van Daele | 17.11.2020

Wanneer we ons niet goed in ons vel voelen, zoeken we al snel online naar antwoorden en hulp. Ook hulpverleners maken steeds meer gebruik van technologie in therapie. Websites, apps, chatbots, wearables, serious games, virtual en augmented reality lijken veelbelovende tools om ons te helpen omgaan met stress, depressie, paniekaanvallen, trauma, fobieën en eetstoornissen. Maar hoe zijn die behandelingen tot stand gekomen en wat is niet alleen hype, maar ook hulp? Deze lezing geeft een antwoord  op deze vragen en toont aan de hand van intrigerende verhalen aan hoe technologie ook nu al een rol speelt in psychologische hulpverlening.

De inhoud van dit event is geïnspireerd op het boek ‘ePsychologie. Over technologie in therapie’ dat Tom Van Daele recent schreef en is verschenen bij Academia Press.

Over de spreker

Tom Van Daele is klinisch psycholoog en onderzoeksleider van de Expertisecel Psychologie Technologie & Samenleving aan Thomas More. Daarnaast is hij ook research fellow aan het Centrum voor Leerpsychologie en Experimentele Psychopathologie, KU Leuven en visiting scholar aan Queen’s University Belfast. Hij doet voornamelijk onderzoek naar de toegevoegde waarde van technologie voor de geestelijke gezondheidszorg. 

Praktisch

Doelgroep | alle geïnteresseerden 
Datum | 17.11.2020 – 20u – 21u30
Platform | Microsoft Teams. Vooraf inschrijven is noodzakelijk.
Inschrijven | Kan via deze link tot en met zondag 15 november. Na inschrijving krijg je een link naar een webpagina. Daar vind je de nodige uitleg en, op het moment van de lezing, een link waarmee je toegang krijgt tot de lezing zelf. 

Interessante berichten

eMEN – e-mental health training and curriculum | 10.04.2018

Het 2e Nederlandse eMEN seminar vindt plaats op 10 april 2018 in het Provinciehuis, Paviljoen Welgelegen in Haarlem met als…

Lees meer

Lerend netwerk beeldbellen met kinderen en jongeren | najaar 2021

In dit gratis lerend netwerk voor professionals met beeldbelervaring met kinderen en jongeren (en hun context) wisselen we inspirerende praktijken,…

Lees meer