Lerend netwerk beeldbellen met kinderen en jongeren | najaar 2021

In dit gratis lerend netwerk voor professionals met beeldbelervaring met kinderen en jongeren (en hun context) wisselen we inspirerende praktijken, ervaringen en do’s en dont’s uit.

Tijdens de coronapandemie zijn we in welzijnswerk en geestelijke gezondheidszorg massaal (noodgedwongen) beginnen beeldbellen met cliënten. In sneltempo verkenden we beeldbeltools en deden we ervaring op met professionele en doelgerichte cliëntgesprekken – zowel individueel als in groep.

Daarbij botsten we op tal van vragen en uitdagingen. Als we na de pandemie beeldbellen duurzaam willen opnemen in ons hulp- en zorgaanbod, dan moeten we op zoek naar antwoorden.

Hoe worden de sessies ingevuld?

De drie sessie staan dit najaar ingepland rond de volgende topics:

  • tools én methodieken die je tijdens beeldbellen kan inzetten
  • hoe om te gaan met non-verbale communicatie en (hoge) emoties
  • hoe je beeldbellen met meer dan twee optimaal kan aanpakken.

Wat levert het je op?

  • Je doet inspiratie op van anderen om beeldbellen methodisch in te zetten met kinderen en jongeren (en hun context).
  • Je krijgt antwoorden op je leervragen rond beeldbellen met deze doelgroep.
  • Je kan aan de slag met do’s en don’ts om beeldbellen systematisch en doelgericht in te zetten in je praktijk.
  • Je hebt houvast om beeldbellen duurzamer in jouw werksituatie te integreren.

Voor wie is dit lerend netwerk?

  • Praktijkwerkers die ervaring hebben in beeldbellen met kinderen en jongeren (en hun context).*
  • Idealiter heb je minimaal al vijf beeldbelgesprekken gevoerd.

Wat verwachten we van deelnemers?

  • Actief participeren tijdens de 3 sessies, waar je eigen ervaringen deelt
  • Enige input of suggesties aanreiken ter voorbereiding van een sessie

Praktisch

Plaats en data

Alle meetings gaan online door via Teams, op de volgende momenten:

  • Dinsdag 12/10, 9u30 – 11u30
  • Dinsdag 9/11, 9u30 – 11u30
  • Dinsdag 7/12, 9u30 – 11u30

Aanbod door

Dit lerend netwerk wordt begeleid door medewerkers van de Expertisecel Psychologie, Technologie & Samenleving van de Thomas More-hogeschool en het expertisecentrum Digitale Inclusie van de hogeschool UC Leuven-Limburg.

Prijs

Deelnemen aan dit lerend netwerk is gratis dankzij de steun van Flanders’ Care.

Inschrijven

Het maximum aantal deelnemers is bereikt. Inschrijven is helaas niet langer mogelijk.

Interessante berichten

eMEN – e-mental health: privacy, quality and technical challenges | 11.07.2017

The Interreg North West Europe funded eMEN project organises several international thematic seminars about the implementation of e-mental health. This first…

Lees meer

Lerend netwerk beeldbellen met kinderen en jongeren | najaar 2021

In dit gratis lerend netwerk voor professionals met beeldbelervaring met kinderen en jongeren (en hun context) wisselen we inspirerende praktijken,…

Lees meer